陳敏兒安息禮|大仔痛哭發言 二仔回憶母子蒙古睇星:佢話冇遺憾
80年代TVB當家花旦、廖啟智遺孀陳敏兒本月12日因病離世,終年66歲。其大仔廖文哲及次子廖文信,今日(25日)下午為媽媽舉行安息禮,二人先後致辭緬懷母親,文信憶述自己心目中媽媽的形象、珍貴回憶、對方教誨以及兩度帶媽媽去澳洲和蒙古睇星:「我哋喺蒙古上面見到夜空、銀河系,清晰到連衛星都見到,我阿媽都好開心,我都好開心,呢件事令到我阿媽同我講佢已經冇遺憾,因為佢已經睇到佢最想要嘅嘢。」至於大仔文哲發言時則痛哭,表示:「想多謝我媽媽,因為佢話俾我聽咩係無條件嘅愛。」他坦言自己長大後,母子關係不及兒時親近,但慶幸:「佢最後清醒嘅一刻,我有講到我要講嘅嘢,所以好多謝你。」之後兩兄弟更自彈自唱ONE OK ROCK的《The Pilot </3》送給母親。
用畢業相因完成人生學習旅程
播道神學院院長文見歡主禮今次安息禮,一開初他先解釋為何陳敏兒會選了畢業相作為主題照片,他說:「五年前,智叔(廖啟智)安息禮所揀嘅主題係跑步,因為智叔好鍾意跑步,人生好似一場賽跑。而敏兒所選擇嘅就係一個學習旅程,佢所睇到嘅就係一個人生嘅學習旅程,如今佢畢業喇,佢完成咗上帝要佢所學習嘅,所以今日除咗係一個安息禮,同樣係敏兒嘅畢業禮,我哋一齊見證佢畢業。」
二子大讚母親堅強 強忍哀痛為亡父籌備安息禮
之後二子文信先發言緬懷媽媽,他面帶微笑,感謝媽媽的朋友出現,見到有很多人支持媽媽,他非常感動,也感謝籌備過程中有很多陳敏兒的朋友幫忙,之後講起母子相處的回憶:「我深深感受到,原來要籌備一個安息禮,喺呢個時候去搞,係一啲都唔容易,我發現當初爸爸走嗰陣,我媽媽真係好tough嘅一個人,佢喺咁悲痛嘅情況下,都可以一個人handle好多嘢。認識我媽媽嘅朋友,應該都會覺得佢係好堅強、好tough嘅一個女子,但係咁當然佢真係一個好tough嘅人,但係同時佢亦都好有依靠人嘅一面。我呢排搵啲相,睇返啲舊相嗰陣,都有好多回憶返晒嚟,我平時同媽媽嘅相處都好簡單,我哋可能會喺屋企一齊喺張梳化度挨住大家,一齊睇電視,睇YouTube,去睇一啲佢睇嘅劇,我哋出街嗰陣有時佢都會拖住我攬住我,然後我病咗嗰陣佢都會好照顧我好擔心我,搵好多唔同嘅方法去……務求令到我可以好舒適咁度過我嘅病。同埋之前佢都仲精神嗰陣,會揸車車我返工,我哋會一齊喺架車度傾好多嘢,呢啲都係一啲我哋好平淡,但係好珍貴嘅回憶嚟嘅。」
兩度帶母親睇星:佢話已經冇遺憾
文信續說兩度同家人去睇星的回憶,又指智叔離世後,自己更珍惜與母親相處的時間,希望能製造多些回憶:「當年爸爸離去令到我發現世事真係難料,我爸爸本身好似好健康,但係喺好短嘅時間就離開,俾我知道原來親人唔會話可以一世陪住你,係會有離開嘅時間。因為唔想有遺憾,所以我喺爸爸走咗之後,盡量搵時間陪媽媽,製造多啲回憶。之前我喺澳洲讀書,我畢業全家嚟咗探我,我哋去咗個Road trip,有一晚我阿媽突然間話好想去睇星,我就車咗佢出去睇,喺湖邊嗰度望住,真係好多星,睇到好清楚嘅銀河系,呢件事對我哋嚟講都係一個好深刻嘅一件事。我記得嗰時我阿爸好唔滿意,佢瞓咗,我哋冇叫佢,我哋自私去睇,佢都提咗好多次,但係都冇辦法啦,之後喺香港再補返啦,但係之後都冇機會同佢睇返。由於我阿媽講過好掛住當日嘅星空,好想睇多次咁靚嘅夜空,我哋喺上年落實去蒙古,我之前去蒙古真係見到好多星,我帶佢去,雖然當中遇到啲問題,就係佢要做一個手術,我哋都唔知去唔去得成,但係好感恩最後我哋都成功去到!我哋喺蒙古上面見到夜空、銀河系,清晰到連衛星都見到,我阿媽都好開心,我都好開心,呢件事令到我阿媽同我講佢已經冇遺憾,因為佢已經睇到佢最想要嘅嘢。」
銘記母親曾教自己「五道」
她又分享母親教了她「五道」,使他銘記於心:「五道分別就係道謝、道愛、道歉、道量,同埋道別,我哋在世嘅時候一定要多啲同至親嘅人分享呢啲說話,你唔講人哋係唔會知道,當佢走咗嘅時候你就冇機會再講,咁就會好多遺憾,就會好辛苦。所以媽媽病嗰陣,我哋都不斷咁同佢講,我而家都可以喺呢度實踐一波俾大家去睇吓。我首先多謝我媽媽喺我病同埋有困難嗰陣,佢好無微不至咁照顧同埋開導我,我好愛佢,可以做到佢個仔。我會想同佢道歉,我有時會冇耐性,我亦都會原諒佢,細個可能冇乜時間陪我,最後就係,再見喇,媽媽!我同哥哥會學習媽媽嘅愛,將佢嘅愛延續落去,繼續幫助有需要嘅人,所以接下落嚟,都想拜託咁多位媽媽嘅親朋好友,多多去關照我哋。雖然我哋而家已經好大個,但係我仲覺得自己係一個低級大人,拜託咁多位高級大人睇住我哋,雖然我而家慢慢升緊級,因為處理好多嘢,有好多嘢細個都唔知道要處理,我分享到依度。」
大仔痛哭感謝母親無條件的愛
而大仔文哲則非常哀傷,全程痛哭發言,他指自己的分享不及弟弟詳盡,但說:「純粹想多謝我媽媽,因為佢話俾我聽咩係無條件嘅愛。佢細個嗰陣教我,其實做人唔需要fulfil任何期望,只要過一個開心嘅人生,唔係一個狂喜嘅人生,係一個開心、幸福嘅人生,呢樣嘢我慢慢學緊。我細個嗰陣,我同佢無所不談,我有咩都同佢分享,但係大個之後各種原因、生活習慣,唔係太過合適,所以發現我喺Distance上面同佢有距離,但係都好多謝喺佢入院之前嗰個禮拜,我同John(弟弟)有keep contact,多番陪佢,佢最後清醒嘅一刻,我有講到我要講嘅嘢,所以好多謝你,同埋多謝所有睇住我哋嘅朋友、親戚。我冇咁多嘢講,我淨係想多謝同埋好好道別,佢畢業喇!我就仲有一段時間,所以,準備咗首歌,我同細佬,我會唱俾佢聽。」
兩子自彈自唱ONE OK ROCK的《The Pilot </3》送陳敏兒
之後文信彈結他,文哲唱歌,二人演奏ONE OK ROCK的《The Pilot </3》送給母親,並表示:「唔講太多意思,大家睇到咩、感覺到係咩,就係啲咩。」歌詞中包括:「But i'm not broken down, that's how we growth. If i break your heart, forgive my broken heart, don’t let me go...」唱完後,文哲說:「多謝媽媽!對唔住,亦都多謝你,多謝我話我係你老師,你都係我老師!」
其後,文哲在其樂隊Taste of blue的IG上分享這首歌的歌詞,透露是自己改編過歌詞的版本,但因技術問題無法在安息禮上播出。此外,他又配上一張與陳敏兒相擁的照片。